vineri, 27 noiembrie 2009

Cetateanul turmentat

Ei bine dragii mei, ca tot e febra alegerilor, si campanie electorala, azi facem politica. Da! Politica... un subiect care nu m-a atras foarte mult, dar pe care tatal meu (Dzeu sa-l odihneasca) ni-l baga fortat in casa zi de zi. In casa parintilor mei (din cauza lu` taica-miu) nu se rata nici o emisiune politica, nici un buletin de stiri... Uneori se vedeau chiar si in reluare. Asa se face ca am fost martora in fata televizorului la aproape toate evenimentele politice ale tarii din 89 incoace. Imi amintesc momentul in care in decembrie `89 s-a intrerupt emisia televiziunii nationale si au fost difuzate pe post primele imagini din revolutie, imi amintesc mineriadele... imi amintesc iuresul si haosul provocat de mineri in Bucuresti si la Cozia... imi amintesc zambaretul conducator care multumea prostimii "ca ati aparat DEMOCRATIA" si ca au "demonstrat inca o data ca sunt o forta in tara asta"... Sunt imagini care s-au imprimat adanc in memoria unui copil de 10-11 ani care nu intelegea de ce se bat si se impusca oamenii aia la televizor...
Am fost martora (tot la TV) a intrarii Romaniei in NATO, apoi in UE... martora la campanii electorale in care in loc sa se prezinte publicului alegator platformele electorale, erau umplute de jigniri si acuze din partea si la adresa tuturor candidatilor. Campanii electorale umplute de mizerii menite sa discrediteze un candidat sau altul.
Nici aceasta campanie electorala nu a scapat de astfel de practici pe care nu le-am vazut prin alte tari. In campania din primul tur am avut parte de discutii violente si inacceptabile (ca si limbaj) de candidat la presendentia amaratei noastre Romanici. Mi se pare inpardonabil sa scuipi cu nesat un candidat, sa il faci albie de porci ca apoi cand pierzi trenul spre Cotroceni sa te aliezi cu el, sa faci tratate si aliante, sa i te alaturi si sa il sustii in doborarea celuilalt candidat.
Si pentru ca asa e la noi, (natia de politician se face frate cu dracu, cu "nesimtitu si mincinosu") in speranta ca va prinde un ciolan de ros, si mai ales pentru ca argumentele pertinente s-au epuizat, se arunca cu gunoi. Daca acest gunoi e fabricat sau nu, asta ramane la judecata tzugulanului roman... Tzugulan infometat, fara casa (si cu putine sanse de a-si lua vreodata una fara sa se ingloade in datorii la banci), amenintat de criza mondiala (ca patronul strain sau de-al lui isi restrange activitatea ca nu mai are bani) si satul de mizeria din ograda lui.
Dupa parerea mea, aceasta gulguta e o mizerabila incercare de a elimina din joc un candidat, iar gulguta aruncata deja face valuri in mass media interantionala, lucru nu foarte incantator pentru taricica noastra. In final, tot Romanica pierde. Adica noi, tzugulanii.
Pentru mine, acest atac cu gunoi impotriva lui Basescu reprezinta un mare minus pentru cei ce au lansat atacul si totodata un categoric si mare vot de neincredere sustinatorilor atacului.
Nu stiu voi, dar Eu, cetateanul turmentat m-am hotarat definitiv cu cine votez.

Sa aveti o seara faina!

2 comentarii: